سرخط خبرها

نارنجی پوشان، مدعیان اصلی صعود| از مس تا ماشین

  • کد خبر: ۸۲۲۲۰
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
نارنجی پوشان، مدعیان اصلی صعود| از مس تا ماشین
رقابت های لیگ یک فوتبال قرعه کشی شد و تیم ها حریفان خود را شناختند.

به گزارش شهرآرانیوز، لیگ یک امسال با حضور تیم‌های سرشناس و با انگیزه، سر و شکل جدیدی به خود گرفته است و با حداکثر جذابیت برگزار خواهد شد و حالا در فاصله ۲ هفته تا شروع لیگ آزادگان، قرعه کشی این مسابقات با حضور نمایندگان باشگاه‌ها و البته مسئولان رده بالای ورزش و فوتبال ایران برگزار شد. در این مراسم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سهیل مهدی سرپرست کمیته برگزاری سازمان لیگ نیز حضور داشتند.

 مهم‌ترین بازی هفته نخست، تقابل بین تیم‌های سایپا و استقلال خوزستان خواهد بود؛ دیدار ۲ تیمی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را نیز دارند! مس شهر بابک، شهرداری همدان و ویستاتوربین تهران، ۳ تیم تازه لیگ یکی شده، در هفته نخست به ترتیب مقابل پارس جنوبی، ماشین سازی و خوشه طلایی قرار خواهند گرفت. مس کرمان احتمالا با یکی از سخت‌ترین قرعه‌ها مواجه است؛ هفته نخست تقابل با بادران در تهران، هفته دوم دربی کرمان، هفته سوم دیدار با سایپا و هفته چهارم ماشین سازی. اما لیگ امسال به نظر می‌رسد ۳ تیم مدعی برای صعود داشته باشد، تیم‌هایی که وجه اشتراکشان رنگ نارنجی لباسشان است.

مس کرمان؛ همان همیشگی

شرکت مس استان کرمان چند تیم در لیگ برتر و لیگ یک دارد. تیم‌های مس کرمان و مس شهربابک در لیگ دسته اول این فصل حضور دارند. مس کرمان تیمی با سابقه در فوتبال کشور است که در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور داشته است؛ تیمی که فصل گذشته تا هفته‌های پایانی صدرنشین بود و از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر محسوب می‌شد، ولی به یک باره در سراشیبی نزول قرار گرفت و از صعود بازماند.

فرزاد حسین خانی، کاپیتان اسبق مس کرمان، اکنون به عنوان سرمربی در این تیم مشغول فعالیت است و حالا می‌خواهد در عرصه مربیگری، بخت خود را بیازماید. مس کرمان یکی از تیم‌های متمول و پرامکانات این فصل لیگ یک خواهد بود و اگر اسیر حاشیه نشود، شاید به لیگ برتر صعود کند. این تیم اکنون در نقل و انتقالات یکی از تیم‌های فعال است.

سایپا؛ اولین تجربه لیگ یکی

خودروسازان تهرانی که یکی از تیم‌های باسابقه لیگ برتر محسوب می‌شدند، فصل قبل نتوانستند مجوز بقا را دریافت کنند و به دسته پایین‌تر سقوط کردند. سایپا به رأی صادرشده از سوی کمیته استیناف در خصوص پرونده دیدار با پیکان شکایت کرده است و منتظر اعلام رأی از سوی دادگاه بین المللی ورزش است. این تیم هنوز کورسوی امیدی به رأی CAS دارد و امیدوار است در روز‌های آ ینده جانشین پیکان در لیگ برتر شود.

پس از برتری ۲ بر ۱ پیکان مقابل سایپا در هفته بیست وسوم، بازنده این دیدار به دلیل انجام ۶ تعویض از سوی حریف، به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرد. رأی کمیته انضباطی، متخلف شناخته شدن باشگاه پیکان بود و نتیجه بازی را ۳ بر ۰ به سود سایپا اعلام کرد تا جای برنده و بازنده تغییر کند، اما کمیته استیناف با رد رأی کمیته انضباطی، نتیجه رقم خورده در زمین را تأیید کرد.

بادران تهران؛ مسافر آزادراه تهران- قزوین

بادران فصل گذشته به همراه تیم‌های فجرسپاسی و هوادار، شصت امتیازی شد؛ اما به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به این ۲ تیم، از صعود بازماند. اکنون وضعیت آن‌ها برای شرکت در رقابت‌های فصل آینده مبهم است.  مدیرعامل این باشگاه تهرانی گفته است که فصل آینده در لیگ یک تیم داری می‌کند؛ اما ازسوی دیگر تیمی به نام شمس آذر در قزوین مشغول تمرین و جذب بازیکن است. مدیران این تیم تازه تأسیس لیگ یکی مدعی هستند که امتیاز تیم بادران را خرید ه اند و فصل آینده در لیگ یک حضور خواهند داشت! هرچند هنوز برگه‌ای رسمی برای خرید و فروش این امتیاز، به سازمان لیگ نرسیده است! اگرچه پژواک کرم پور، سرمربی شمس آذر، هنوز وارد رقابت‌های لیگ یک نشده، علیه باشگاه‌هایی مثل مس کرمان موضع گرفته و گفته است چرا باشگاهی مثل مس کرمان پیشنهاد بیش از یک میلیاردی به بازیکنان می‌دهد!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->